اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأمین ۷۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها از ساخت‌وساز/ آرامگاه شهدای گمنام رشت تکمیل شود

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به تأمین ۷۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها از حوزه ساخت‌وساز، از پروژه‌های فیبر نوری و پارک آبی رشت به‌عنوان پروژه‌های مدیریت بدون پول نام‌برده شد.

تأمین ۷۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها از ساخت‌وساز/ آرامگاه شهدای گمنام رشت تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در نخستین جلسه این کمیسیون در سال ۹۹ در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه کلیات بودجه در اواخر اسفندماه سال ۹۵ به مبلغ ۹۰۵ میلیارد تومان به تصویب رسید، اظهار کرد: جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت نیز در دست بررسی است و طی یکی دو روز آینده‌ نیز به نتیجه می‌رسد.

احمد رمضان پور با اشاره به کلیات جلسات کمیسیون تلفیق پیرامون پروژه‌های عمرانی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر تحقق بودجه شهرداری رشت شرایط نامطلوبی داشت و شاهد تحقق کمتر از ۵۰ درصدی بودجه شهرداری رشت هستیم.

رمضان پور: عدم تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه بر اساس تحقق درآمدها، پروژه‌های عمرانی شهرداری اجرایی می‌شود، گفت: حدود ۲۵۶ پروژه عمرانی در بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت گنجانده‌شده اما با توجه به عدم تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت باید با دقت بیشتری دراین‌باره اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار دارد، افزود: اعضای شورا و شهردار رشت بر روی اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ازجمله پروژه احسان دوست، خیابان جوان، ژپنج تأکید و توجه دارند.

جذب اعتبارات ملی به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی

رمضان پور با اشاره به اینکه جذب اعتبارات ملی به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی رشت از دیگر برنامه‌های موردتوجه شورا است، تصریح کرد: درگذشته نیز از این طریق نسبت به خرید خودروهای آتش‌نشانی اقدام شد و معتقدم باید برای جذب بیشتر اعتبارات دولتی باهدف پیشبرد پروژه‌های عمرانی رشت برنامه‌ریزی کنیم.

وی به همکاری شهرداری رشت با قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: این امر نیز یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌منظور اجرا و سرعت بخشیدن به پروژه‌های بزرگ عمرانی در رشت است.

احداث دو سوله بزرگ باهدف جلوگیری از سرازیری زباله به سراوان

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه با ایجاد سوله‌های مربوط به پسماند از ورود زباله به سراوان جلوگیری می‌شود، افزود: در شورای پنجم رشت اقداماتی خوبی در سراوان توسط شهرداری انجام شد و در حال حاضر نیز مشغول احداث دو سوله بزرگ باهدف جلوگیری از سرازیری زباله به سراوان هستیم.

رمضان پور با اشاره به اینکه روزانه یک هزار تن زباله که متعلق به چند شهر و دهداری است وارد سراوان می‌شود، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک زباله‌ها وارد این سوله‌ها شده و با تکمیل این سوله دیگر زباله خام به سراوان سرازیر نمی‌شود.

مدیریت بدون پول در سال ۹۹

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از ساخت‌وسازها تأمین می‌شود، تصریح کرد: به‌طور یقین با مشکلات اقتصادی که به‌واسطه شیوع کرونا بر جامعه حاکم شده است در بخش ساخت‌وساز نیز با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و با بررسی وضعیت موجود به این نتیجه رسیدیم که از همین منابع مالی محدود و جذب اعتبارات دولتی و همچنین مدیریت بدون پول گام‌های خوبی در سال ۹۹ برداریم.

رمضان پور با بیان اینکه پروژه‌های همچون اجرای فیبر نوری و پارک آبی در رشت ازجمله اقدامات خوب و مدیریت بدون پول است، گفت: پروژه‌هایی همچون فیبر نوری و پارک آبی در رشت با مشارکت سرمایه‌گذار در دست انجام است و باید زمینه‌های حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بیش‌ازپیش فراهم شود.

ابراز گلایه از روند نامطلوب اجرای پروژه احسان دوست در رشت

رمضان پور با ابراز گلایه از روند نامطلوب اجرای پروژه احسان دوست رشت طی سالیان متمادی گفت: این پروژه سال‌هاست که به خاطر مشکلاتی به حال خود رهاشده اما خوشبختانه در حوزه پسماند اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم شهرداری رشت باید نسبت به تولید ثروت اقدام کند، افزود: باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مرکز پژوهش شورا اقدام شود و مرکز پژوهش بازوان پرقدرت برای تصمیم‌گیری بهتر اعضای شورا در مباحث مختلف است.

حاجی پور: مرکز پژوهش‌های شورای رشت راه‌اندازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه‌های شهرداری رشت در سال ۹۹ محدود هستند، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید واقع‌گرایانه به پروژه‌ها نگاه کنیم و تا فردا جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت به تصویب می‌رسد و پس‌ازآن باید استارت اجرای بندهای بودجه سریعاً زده شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه برای پروژه‌هایی همچون هوشمند کردن صدور پروانه ساخت‌وساز اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده است، افزود: باید دراین‌باره طبق قانون و بدون تعارف اقدام شود و امیدواریم در سال ۹۹ با جذب سرمایه‌گذار نتایج خوبی رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای حضور سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم، گفت: تقاضا دارم با راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا، در بخش‌های مطالعاتی و روند اجرای پروژه‌ها گام‌هایی مؤثر برداریم.

عبداللهی: تلاش برای برجا ماندن کارنامه عملکردی خوب از شورای پنجم رشت

عضو دیگر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده به‌منظور واگذاری اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت به قرارگاه خاتم اظهار کرد: سال‌ها درباره دعوت از قرارگاه خاتم به‌منظور همکاری با شهرداری رشت در پروژه‌های عمرانی صحبت شد اما بالاخره این مهم در شورای پنجم تحقق پیدا کرد.

حامد عبداللهی با بیان اینکه پشتکار خوبی درمجموعه معاونت عمرانی شهرداری رشت مشاهده می‌شود، افزود: امیدوارم بتوانیم در پایان دوران فعالیت شورای پنجم رشت کارنامه عملکردی خوبی بر جا بگذاریم.

انتقاد حجت جذب از وضعیت ورودی‌های شهر رشت

یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تحقق بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: باید نگاه‌ها و سیاست‌ها را در حوزه درآمدی شهرداری رشت تغییر بدهیم.

حجت جذب با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت ۴۰۰ میلیارد تومان محقق شد افزود: معتقدم شهرداری رشت باید تولید مِلک کند و با تغییر کاربری یکسری از املاک از ظرفیت‌های تولید پول آن‌ها استفاده کند.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر رشت گفت: وضعیت ورودی‌های شهر رشت مناسب نیست و باید دراین‌باره نیز اقدام مناسبی صورت بگیرد.

عاقل‌منش: از رصدخانه کوشیار گیلانی در رشت بهره‌برداری شود

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در مردادماه سال جاری سومین سال از عمر فعالیتی شورای پنجم به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: به علت مشکلات و تنگناهایی که در جریان انتخاب شهردار ایجاد شد انتظارات مردم محقق نشد، شهروندان می‌خواهند بدانند که از شورای پنجم رشت چه عملکردی بر جامانده است.

محمدحسن عاقل‌منش با بیان اینکه شورای پنجم باید یک یادگاری مشخص از خود بر جای بگذارد، افزود: قرار است چند پروژه بزرگ و مهم را با همکاری قرارگاه خاتم به سرانجام برسانیم و انتظار می‌رود با برداشتن موانع پیش رو این مهم هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی به آرامگاه مشروطه واقع در ابتدای خیابان پرستار رشت اشاره کرد و گفت: این نوع پروژه‌ها شناسنامه عملکردی شوراهای ادوار مختلف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بهره‌برداری از رصدخانه کوشیار گیلانی واقع در رشت تصریح کرد: اتمام و بهره‌برداری از این پروژه جزو مطالبات علاقه‌مندان به علم نجوم در رشت است و خوشبختانه فرزندان شهر رشت در این حوزه در سراسر کشور و حتی دنیا به‌طور چشمگیری درخشیده‌اند و انتظار دارم پس از سال‌ها انتظار این پروژه به اتمام برسد.

اجحاف به تاریخ پرافتخار مردم رشت در نهضت مشروطه

عاقل منش با اشاره به تخلیه ساختمان میرزا خلیل رفیع واقع در صیقلان تصریح کرد: این ساختمان قرار است به موزه مشروطه تبدیل شود و متأسفانه با بی‌توجهی به تاریخ پرافتخار مردم رشت در مشروطه دراین‌باره اجحاف شده و معتقدم با بهره‌برداری از این پروژه پیرامون نقش مردم رشت در مشروطه احقاق حق می‌شود و خوشبختانه در حال حاضر چند نفر از مجموعه‌داران برای راه‌اندازی موزه مشروطه رشت اعلام آمادگی کرده‌اند.

آرامگاه چهار شهید گمنام مسکن مهر و بوستان ملت رشت تکمیل شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت آرامگاه دکتر حشمت را یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب این شهر دانست و گفت: متأسفانه این آرامگاه تاکنون به سرانجام نرسیده است و معتقدم همچون سال گذشته باید اعتبارات مناسبی به این پروژه اختصاص پیدا کند.

عاقل منش با اشاره به آرامگاه چهار شهید گمنام واقع در مسکن مهر و بوستان ملت رشت افزود: سازمان برنامه‌وبودجه گیلان از بابت همکاری در پروژه‌های فرهنگی رشت اعلام آمادگی کرده است و معتقدم باید از چنین ظرفیت‌هایی در راستای تکمیل و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی بیشتر استفاده کنیم.

جمشید پور: ایجاد استخر آرامش در سراوان به‌منظور جلوگیری از سرازیری شیرابه به محیط اطراف

معاون برنامه‌ریزی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد استخر آرامش در سراوان به‌منظور جلوگیری از سرازیری شیرابه به داخل محیط اطراف است، اظهار کرد: اقدامات خوبی با جذب اعتبار دولتی در سراوان انجام شد که از آن جمله می‌توان به ایجاد راه دسترسی به مساحت یک هزار و دویست مترمربع در سراوان اشاره کرد.

فرامرز جمشید پور با بیان اینکه ظرفیت کارخانه کمپوست باید افزایش پیدا کند، افزود: در حال حاضر پیمانکار مربوط به این مهم تعیین‌شده است و این پروژه ۵۰ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

سوله‌های جدید در کارخانه کمپوست در حال احداث است

وی به احداث سوله‌های جدید در کارخانه کمپوست اشاره کرد و گفت: دو سوله ۶ هزار متری درمجموع به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و یک سوله جدید به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان هزینه در این محدوده در دست احداث است.

معاون برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل ترافیک شهرداری رشت با تأکید بر اینکه ۹۵ میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار شهرداری رشت قرارگرفته است بیان کرد: چهل میلیارد تومان اولیه مربوط به کارخانه زباله‌سوز را جذب کرده‌ایم و بابت ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز نامه‌نگاری‌هایی انجام‌شده است و در تلاشیم تا ۳۱ میلیارد تومان برای افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی نیز جذب کنیم.

رحمتی: بازنگری در قیمت منطقه‌ای پروژه امام علی(ع)

مشاور کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه با ورود کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی در جامعه ایجاد شد، اظهار کرد: اولویت‌بندی پروژه‌های شهرداری رشت اقدام بسیار مؤثری است و در حال حاضر دغدغه‌های فراوانی پیرامون جذب منابع درآمدی شهرداری رشت وجود دارد.

داریوش رحمتی به بودجه ۹۰۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: معتقدم قیمت منطقه‌ای پروژه امام علی(ع) نیازمند بازنگری است و این پروژه می‌تواند به‌عنوان یک منبع مالی برای شهرداری رشت نقش ایفا کند.

وی با تأکید به‌دقت و توجه شهروندان نسبت به وضعیت آسفالت شهر گفت: اجرای آسفالت مناسب موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌کند.

شعبانپور: تأکید بر جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های عمرانی رشت

یکی دیگر از مشاورین کمیسیون عمران شورای رشت نیز با اشاره به محدودیت‌های مالی شهرداری رشت اظهار کرد: معتقدم شهرداری رشت باید ریسک‌پذیری را بالا ببرد باید ریسک‌پذیری را بالا ببریم و نباید به‌واسطه مشکلات مالی در جا بزنیم.

محمدعلی شعبانپور با اشاره به همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم افزود: قرارگاه خاتم آمادگی لازم را بابت این همکاری دارد.

محمدرضا پرتو از دیگر مشاورین کمیسیون عمران شورای رشت نیز با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های عمرانی رشت اظهار کرد: باید از این بابت تعامل و همراهی بیشتری توسط شهرداری رشت انجام شود.

انتهای پیام ۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول